کد مطلب: 205362
مديرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياري:
سال آينده اراضي ملي بدون سند نخواهيم داشت/ کشاورزان براي دريافت اسناد زمين‌هاي کشاورزي اقدام کنند
تاریخ انتشار : 1400/11/19 11:27:49
نمایش : 671
مديرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياري گفت: در اين مدت از يک ميليون و 600 هزار هکتار کل اراضي ملي استان، بيش از يک ميليون و 300 هزار هکتار سنددار شده و بيش از 90 درصد اراضي ملي تثبيت و منجر به صدور سند که بيش از 80 درصد از 10 درصد باقيمانده در منابع طبيعي انجام شده و به زودي در اداره ثبت منجر به سند مي‌شود و در سال آينده ديگر زميني که فاقد سند نخواهيم داشت.
به گزارش هفت چشمه، علي‌اصغر سليمان مديرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در دهه مبارک فجر افتتاح دفتر يا نمايندگي به‌منظور ثبت علائم تجاري در اين استان داريم.
 
وي با بيان اينکه در چهارمحال و بختياري ثبت علائم کم‌رنگ بود ادامه داد: در اين استان کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و شرکت‌ها محصولات بسياري توليد مي‌کنند اما برند و علائمي ندارند که اين افتتاح مي‌تواند بسياري از سفرهاي غيرضروري به تهران را کاهش داده و از اين پس ثبت علامت و مالکيت معنوي را در خود استان خواهيم داشت.
 
سليمان يادآور شد: ثبت اسناد و املاک اين استان در حال حاضر 193 دفتر اسناد رسمي، 46 دفتر ازدواج و 34 دفتر طلاق فعال دارد که به مردم ارائه خدمت مي‌کنند.
 
وي از مکانيزه شدن دفاتر ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: ديگر در اين زمينه دست‌نويس وجود ندارد و بيشتر به‌صورت الکترونيک صورت مي‌گيرد به اين ترتيب از جعل، خط‌‌زدگي و کم و زياد کردن جلوگيري مي‌شود.
 
سليمان بيان داشت: در حوزه دفاتر اسناد رسمي عکس‌برداري و آرشيو الکترونيکي از دفاتري که در سنوات قبل تنظيم شده، به‌منظور حفظ مالکيت و حفظ اسناد مردم شروع شده است.
 
وي ادامه داد: در بند "پ" ماده قانون برنامه ششم توسعه دولت تخفيفي درخصوص اخذ حقوقات يا نيم‌ عشر پرونده‌هاي اجرايي داده است و اگر کسي پرونده اجرايي بين خود و بانک‌ها يا شخصي دارد و حقوقات طلبکار را پرداخت کرده است مي‌تواند از اين ظرفيت استفاده و پرونده‌ها را مختومه کند چراکه در سال آينده بايد جريمه پرداخت شود.
 
مديرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياري با اشاره به ميزان مطالبات و معوقات بانک‌ها افزود: اين ميزان رشد، بسيار چشمگير بوده و در ده ماهه نخست سال 1400 حدود 107 ميليارد تومان بيشتر از سال گذشته وصول مطالبات بانک‌ها را داشتيم.
 
وي يادآور شد: يکي از مهم‌‎ترين مواردي که در بيت‌المال مطرح است اراضي ملي و دولتي است و طي چند سال گذشته در قانون حدنگار، اعلام شده بود که کليه ادارات دولتي مکلفند ظرف دو سال کليه مدارک، مستندات، خود را به اداره ثبت ارائه کنند و اداره ثبت در سيستم کاداستر جانمايي، تثبيت و منجر به سند مالکيت کند.
 
سليمان بيان داشت: در اين مدت از يک ميليون و 600 هزار هکتار کل اراضي ملي استان، بيش از يک ميليون و 300 هزار هکتار سنددار شده و بيش از 90 درصد اراضي ملي تثبيت و منجر به صدور سند که بيش از 80 درصد از 10 درصد باقيمانده در منابع طبيعي انجام شده و به زودي در اداره ثبت منجر به سند مي‌شود و در سال آينده ديگر زميني که فاقد سند نخواهيم داشت.
 
مديرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياري با اشاره به صدور اسناد قطعات کشاورزي ادامه داد: بعد از اتمام اراضي ملي اين اسناد صادر خواهد شد.
 
وي تاکيد کرد: انتظار مي‌رود رسانه‌ها مردم را به صدور اسناد حدنگار تشويق کنند، چراکه بيشتر اختلافات بر سر زمين‌هاي و املاک کشاورزي است.


انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg